Sunday 9 February 2020

MHB RAWATAN RAMBUT

  1. HAIR CLEANSING TREATMENT
Rambut adalah mahkota wanita. Penjagaan kesihatan dan kebersihan rambut perlu diutamakan kerana jika rambut kotor dan tidak sihat, ia juga boleh mengundang penyakit kepada kulit kepala. Di Mulia Hati Beauty, kami menyediakan rawatan mencuci rambut, blowing dan urutan kepala sehingga ke bahu.

Tempoh rawatan    : 45 minit
Harga rawatan       : RM 20 

HAIR STEAM TREATMENT

Mulia Hati Beauty juga menyediakan rawatan stim rambut. Antara manfaat stim rambut termasuklah dapat membuka liang pori rambut agar nutrien serum dan vitamin rambut dapat masuk ke dalam rambut dengan lebih mudah. Ia juga membantu menggalakkan pertumbuhan akar rambut secara sihat dan membantu membersihkan kulit kepala secara intensif.

Tempoh rawatan   : 30 minit

Harga rawatan      : RM 30
HAIR INTENSIVE TREATMENT

Rawatan rambut yang ditawarkan di Mulia Hati Beauty ialah proses yang membantu menguatkan dan memperbaiki struktur rambut terutama kepada mereka yang mengalami masalah rambut rosak akibat penggunaan bahan kimia yang tinggi. Proses ini adalah gabungan protein dan pelembap sebagai rawatan asli yang mengelakkan kerapuhan rambut dan meningkatkan metabolisma agar dapat menguatkan akar rambut, menghilangkan kelemumur dan minyak, mengurangkan keguguran rambut dan menggalakkan pertumbuhan rambut.

Tempoh rawatan   : 1 jam
Harga rawatan      : RM 100

HAIR & SCALP COOL TREATMENT

Rawatan rambut dan kuit kepala di Mulia Hati Beauty menggunakan creambath yang mampu merawat rambut hingga ke dasar rambut dan kulit kepala. Krim yang digunakan dalam perawatan creambath diperbuat dari bahan-bahan tradisional seperti aneka buah dan sayuran yang memberikan manfaat sesuai dengan kondisi rambut. Proses rawatan adalah dengan menyapukan krim secara merata ke rambut sambil mengurut kulit kepala. Ia berfungsi untuk melancarkan peredaran darah di kepala serta memberikan efek rileks dan menangkan. Perawatan ini dapat memberikan nutrisi pada akar rambut, merevitalisasi kulit kepala serta menguatkan folikel rambut sehingga menjadikan rambut sihat secara keseluruhan.

Tempoh rawatan   : 1 Jam
Harga rawatan      : RM 150
HAIR CURL PERMING STYLE

Perming adalah singkatan dari permanent waves iaitu proses penggayaan rambut agar menjadi kerinting dengan menggunakan haba dan bahan kimia untuk membentuk semua jalinan rambut. Rambut yang telah di ‘perm’ akan berada pada rupa yang sama tetapi bersifat sementara sahaja dan boleh bertahan sehingga seminggu.

Tempoh rawatan    : 1 jam – 2 jam
Harga rawatan       õ Short Hair  : RM 25                         
                              õ Long Hair   : RM 50

HAIR REBONDING STYLE

Teknik rebonding rambut merupakan proses meluruskan rambut. Kaedah meluruskan ini sesuai untuk semua jenis rambut. Bahan yang digunakan akan memecahkan ikatan semulajadi rambut sama ada kerinting dan menyusun semula jalinan ini agar rambut menjadi lurus. Hasil rebonding menjadikan rambut anggun, licin dan kekal lurus sehingga 2 tahun bergantung kepada penjagaan rambut.
Tempoh rawatan    :  2 jam – 3 jam
Harga rawatan      õ Short Hair   : RM 80
                             õ Long Hair    : RM 150

HAIR COLOURING STYLE

Rawatan mewarna rambut adalah proses mewarnakan rambut. Kebiasaannya rambut diwarnakan untuk menutup warna uban rambut. Tetapi kini, pewarnaan rambut ini dianggap fashion dan lebih bergaya selain menampakkan imej berani pada diri. Kini gaya mewarnakan rambut ada pelbagai style seperti highlight, bleaching, toning, balayage dan ombre. Mewarna rambut juga boleh dilakukan ke warna asal rambut bagi yang mengalami masalah kelunturan warna akibat proses dandanan rambut yang kerap dan terjemur dengan cuaca panas.

Tempoh rawatan   : 2 jam
Harga rawatan      õ Short Hair   : RM80 – RM100
                             õ Long Hair    : RM150 – RM180

No comments:

Post a Comment